3 oktober 2016

Nervöst

Tänkte vi kunde prata lite om det här med att resa med barn. Äsch, det är väl ingen konst tänkte jag. Innan jag själv skaffade barn då alltså. Jag har haft många nervösa stunder i mitt liv. Stora rättegångar, viktiga anföranden, bröllop, anställningsintervjuer osv. Men det här gott folk, det slår nog det mesta skulle jag säga. Sitter just nu på tåget till Skåne med Sonja. Eller egentligen känns det som om jag sitter på en matta fylld med nålar. Nålar som ständigt gör mig påmind om vilken utsatt situation jag befinner mig i. Kupén är fylld med folk som ska till jobbet. Det knattras för fullt på datorerna både framför och bakom mig. Rädslan att Sonja ska vakna och börja skrika finns där hela tiden. Rädslan att hon ska bajsa så att det luktar i hela kupén finns där. För det kan gå fort, från det att hon bajsat till att folk runtomkring börjar vifta och undra. Vad fan är det som luktar kan man plötsligt höra. Jo jag lovar, det har nämligen hänt. Rädslan att något har blivit fel i bokningen och jag måste byta plats, kanske till och med tågvagn. Rädslan för att det kommer en kaskadspya som i värsta fall sträcker sig ända fram till tangentbordet framför. Rädslan för att jag själv måste gå på toaletten, kanske till och med lyckas bli inlåst på toan och när jag kommer tillbaka har någon stulit Sonja och hoppat av tåget. För att inte tala om bytet som vi snart ska göra i Hässleholm. Herregud vilken mardröm. Att resa med barn är bland det mest nervösa som finns.

Inga kommentarer: