9 november 2015

Lite mer från helgen i Amsterdam….

Som sagt, vi tog flyget till Amsterdam i helgen….

Flyget till Amsterdam från Stockholm tar lite mindre än två timmar. Precis lagom för två glas vin tyckte vi. När vi landade tog vi oss till hotell Volks (http://www.volkshotel.nl/en/), ett hippt hotell med industriell känsla. Högst upp finns en restaurang och en rooftop bar med härlig utsikt över Amsterdam. Hotellet påminner om The Standard i Los Angeles. Vi tog en drink i baren och shazamade lite housemusik. När dj:n skruvade upp nivån och började trycka ut discorök bland matgästerma kände vi att det var dags att gå och lägga sig. 






 Som sagt, en del lustig inredning på hotellet.

Finns det något bättre än att
vakna upp på ett hotell utomlands en lördag och en hel dag med nya intryck och upplevelser väntar. Rikard gav sig i väg för att köra bil. Jag tog cykeln och trampade mot Pijp.

 På vägen till Pijp stannade jag för frukost. Fick syn på de här stolarna.

 Pijp är ett område söder om centrala Amsterdam. Här kryllar det av små butiker med både kläder och inredning.





På Anna+Nina slog jag till på en julklapp.
 Sen cyklade jag vidare till Jordaan. Mysiga lunchrestauranger och cafeer är ingen bristvara i den här staden.

 Husen längs kanalerna är otroligt charmiga. Man kan undra om folk verkligen bor såhär gulligt?
 Färgerna och dofterna. Tog in så mycket jag bara kunde.

Inga kommentarer: